Jdi na obsah Jdi na menu
 


Civic

10. 5. 2013

 Od roku 1972 se již v nižší střední automobilové třídě vystřídalo šest generací Hondy Civic. Dost času na to, aby se její kvalita, spolehlivost i sportovní povaha staly pověstnými.

 

Bavme se zejména o minulé, tj. os šesté generaci modelu, produkované v letech 1995 až 2001. Ta je tvořená celkem pěti karosářskými variantami, lišícími se nejen tvarem, ale i technikou a zemí původu. Třídveřový hatchback je úzce spřízněn s klasickým čtyřdveřovým sedanem, oba totiž pocházejí z Japonska. Pětidveřový liftback a od roku 1998 nabízené kombi Aerodeck pocházejí z Anglie, s japonskými modely mají společnou většinu motorů a dílů podvozku, jejich karosérie jsou však úplně jiné, stejně jako interiéry. Americké kupé ponechme stranou, to nehraje na trhu ojetin žádnou podstatnou roli.

Na anglické produkci je znát spolupráce s automobilkou Rover, která tento opticky lehce upravený civic dodnes prodává pod vlastním jménem a která se vždy snažila o to, aby její produkty působily luxusním dojmem. Proto i anglické "civiky" mají chromované vnitřní dveřní kliky, velurové potahy sedaček či imitaci dřeva na palubní desce. Japonští sourozenci oproti nim působí uvnitř méně okázale (avšak stále podstatně útulněji, než bývá u tradičně šedivých japonských interiérů zvykem), mají ale lépe odladěné podvozky (chovají se klidněji - v zatáčkách jim neuskakuje záď) a experti mluví i o lepší kvalitě montáže a některých méně významných dílů.

 

Ze spolupráce s Roverem vzešel také jediný vznětový agregát, jaký se do té doby v hondě nalézal. Dvoulitrový motor měl moderní koncepci s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním, v Čechách byl nabízen ve verzi bez mezichladiče s výkonem 63 kW, v zahraničí pak od roku 1998 i ve variantě s ním a výkonem 77 kW. Těžko na něj však v autobazarech narazíte a navíc vám jej stejně nemůžeme doporučit. Není tak bezproblémový, jako zážehové motory značky a hlavně ruší hlasitým klapotem i citelnými vibracemi.

Nejlepším motorem pro Hondu Civic je podle nás agregát 1,5i VTEC o výkonu 84 kW, u nějž se konstruktéři zaměřili na úspornost provozu. Jedete-li plynule, svítí vám zelená kontrolka což značí, že v konečném účtování bude vozu stačit nějakých sedm litrů benzínu na 100 km jízdy. A pokud sešlápnete akcelerátor na doraz, proženete nejeden manažerský sedan.Honda civic